معرفی و  نقد كتاب «محدث‌نامه» در كتابخانه‌ مركزی اروميه
کد خبر: 4029249
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶

معرفی و  نقد كتاب «محدث‌نامه» در كتابخانه‌ مركزی اروميه

جلسه‌ معرفی و نقد كتاب «محدث‌نامه» شرح احوال و آثار سيدجلال‌الدين حسينی ارموی با حضور جمعی از پژوهشگران و علاقه‌مندان در كتابخانه‌ مركزی اروميه برگزار شد.

نشست نقد و معرفی کتاب محدث‌نامهبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، نشست نقد و معرفی کتاب «محدث‌نامه» شرح احوال و آثار سيدجلال‌الدين حسينی ارموی با حضور حجت‌الاسلام رضا مختاری، مدير مؤسسه كتاب‌شناسی شيعه، علی صادق‌زاده وايقان نویسنده و پژوهشگر، ميرهاشم محدث، فرزند مرحوم محدث ارموی، مجتبی آزادی، نويسنده و پژوهشگر، حجت‌الاسلام حسن رحيمی، مدير حوزه علميه برادران اروميه به عنوان منتقد و جمعی از پژوهشگران و علاقه‌مندان در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شد.

در ابتدای جلسه علی صادق‌زاده‌ وايقان، نویسنده و پژوهشگر اظهار کرد: محدث فردی عالم، پژوهشگر، مصحح، دين‌مدار، شيعه‌ای راستين و فاضل بود كه برای چاپ و نشر آثارش از سرمايه‌ شخصی خود مدد می‌جست و همواره در راه ترويج مكتب تشيع راستين همت می‌ورزيد.

در ادامه رضا مختاری، بنيانگذار مؤسسه‌ كتاب‌شناسی شيعه بیان كرد: محدث ارموی را می‌توان به جرأت احيا‌گر كتب عربی و فارسی شيعيان دانست كه با تشريحات و تصحيحات خود در حفظ آثار مسلمانان كوشيده است. يكی از اين آثار قابل توجه، نگارش در باب دعای ندبه بود كه به خوبی بيانگر ارادت وی به اهل بيت عصمت و طهارت است.

مجتبی آزادی، نویسنده و پژوهشگر تاریخی نیز در این جلسه تصریح کرد: محدث مردی فرزانه و دانشمندی جهانی است كه در زمان خود با بسياری از علما و ادبا حشر و نشر داشته است. مقام معظم رهبری بارها قدر و منزلت محدث ارموی را ارج نهاده و از ميراث دينی و فرهنگی وی ياد كرده است.

مير‌هاشم محدث، فرزند محدث ارموی هم که به صورت مجازی در جلسه حضور يافته بود ضمن اشاره به خاطراتی از پدرش گفت: پدرم فردی با اخلاق و مهربان بود كه همواره به حقوق همسايه‌ها احترام می‌گذاشت، حلال و حرام را با دقت از نظر می‌گذراند و در امور منزل به همسرش ياری می‌رساند.

وی اظهار کرد: پدرم بيشتر وقت خود را صرف مطالعه می‌كرد و از كتابخانه‌ غنی خود مراقبت به عمل می‌آورد و از مسئولان شهر اروميه درخواست دارم كه در حفظ نام و ياد پدرم بيشتر بكوشند.

در پايان جلسه حسن رحيمی، رئیس حوزه‌ علميه اروميه هم بیان کرد: اين كتاب كامل‌ترين كتاب در باب آثار و زندگی سيدجلال‌الدين حسينی ارموی معروف به محدث بوده و غلط‌های تايپی، تناقضات تاريخی، صحت احاديث ذكر شده و روش فصل‌بندی كتاب از جمله موضوعات انتقادی این کتاب است.

انتهای پیام
captcha